בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

איך להפוך מתכונים לבריאים יותר?

זמן קריאה: 2 דקות
אין ספק כי תזונה בריאה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. תזונה בריאה מעניקה לגוף את הדלק לו הוא זקוק כדי לתפקד בצורה אופטימלית.
תוֹכֶן הָעִניָנִים

בישול של מתכונים לא חייב לכלול התאמות רבות כדי להפוך מתכון לבריא יותר. למעשה, עם מספר שינויים קטנים ניתן בקלות ליהנות מארוחות יותר מזינות ומאוזנות. במאמר זה נראה לכם כיצד ניתן להפוך מתכונים לבריאים יותר. 

בחרו במרכיבים מזינים

הבסיס של יצירת מתכונים בריאים הוא המרכיבים בהם אתם עושים שימוש. נסו להשתמש במרכיבים מלאים כמו קינואה מלאה, אורז אדום או חיטה מלאה. כמו כן, שלבו חלבונים בריאים כמו דגים או עוף, המכילים פחות שומן. בנוסף, חשוב ביותר לשלב בארוחות ירקות ופירות, המעניקים שלל ויטמינים ומינרלים, לצד סיבים תזונתיים המטיבים עם מערכת העיכול. בנוסף, עם ארוחות המשלבות את כל המרכיבים הללו, תוכלו ליהנות משובע לאורך זמן. 

השתמשו בטכניקות בישול בריאות

האופן בו אתם מבשלים את הארוחה יכול להשפיע מאוד על רמת הבריאות שהיא מציעה. נסו לאמץ שיטות בישול בריאות כמו אפייה, צלייה ואידוי, במקום להשתמש בכמות גדולה של שמן. השיטות הללו יסייעו גם בשמירה על הערכים התזונתיים של המרכיבים וימנעו ספיגה של שומנים מיותרים. לדוגמה, אם אתם משתמשים בתפוחי אדמה, במקום לטגן אותם במחבת נסו לאפות אותם בתנור. 

הפחיתו בסוכרים

אחת מהדרכים הקלות ביותר להפוך מתכונים לבריאים יותר היא להפחית את כמויות הסוכר שאתם מוסיפים. נסו להשתמש בממתיקים טבעיים כמו סירופ מייפל, בננות או סילאן. לאט לאט הפחיתו את כמויות הסוכר במתוקים וקינוחים, כדי שהמאכלים יהיו בריאים יותר אך טעימים לא פחות. עם הזמן תתרגלו לטעם של המתוקים עם סוכר מופחת ולא תחושו בהבדל כלל. 

שלבו שומנים בריאים

שומנים הם חלק חיוני בתזונה בריאה, אך חשוב מאוד להקפיד על בחירה נכונה של מקורות השומן, כדי להבטיח ערך תזונתי מטבי. שלבו שומנים שאינם רוויים כמו אבוקדו, אגוזים ושמן זית. החליפו שומנים כמו חמאה באפשרויות הללו, כדי לשפר את בריאות הלב מבלי להתפשר על הטעם של המנות. 

שלבו יותר סיבים בארוחות

שילוב של סיבים תזונתיים במנות יתרום לתפקוד טוב יותר של מערכת העיכול ושובע לאורך זמן. שלבו פחמימות מלאות ומגוון של פירות וירקות בארוחות, כדי להוסיף סיבים לארוחה. לדוגמה, הוספה של עדשים או שעועית למרקים, תבשילים וסלטים, היא דרך קלה ביותר להגדיל את כמות הסיבים בכל ארוחה. 

שימו לב לגודל המנות

הקפדה על גודל מנות נכון גם היא תורמת לאכילה בריאה יותר. חשוב להבין כי גם כמות גדולה מדי של מרכיבים בריאים, יכולה לתרום לצריכה מוגברת של קלוריות. שימו לב לגודל המנות המומלץ עבורכם והשתדלו למלא את הצלחת בחלבונים רזים, פחמימות וגם ירקות, כדי שתבטיחו לעצמכם שובע עם ערך קלורי מופחת. 

השאר תגובה