בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

רעיונות נפלאים לארוחת בוקר בריאה

זמן קריאה: 2 דקות
ארוחת הבוקר לא נקראת סתם הארוחה החשובה ביום. ארוחה זו מספקת אנרגיה חיונית לגוף והיא יכולה להפוך את היום כולו לנמרץ ונעים יותר. לפניכם כמה רעיונות לארוחת בוקר בריאה...
תוֹכֶן הָעִניָנִים

אם אתם רוצים לפתוח את היום שלכם בצורה חיובית, מומלץ לשלב ארוחה שכוללת מגוון אבות מזון כמו פחמימות, חלבונים ושומנים. כדי לעזור לכם במשימה הכנו מספר רעיונות נפלאים לארוחות בוקר בריאות. הינה הם לפניכם.

שיבולת שועל

דרך מצוינת ליצור ארוחת בוקר בריאה ומאוזנת, היא להכין דייסת שיבולת שועל אותה משאירים במקרר במהלך הלילה. כלומר, במקום לאכול דייסה חמה, תוכלו ליהנות מגרסה מרעננת יותר שמתאימה יותר לימים חמים. את הארוחה תוכלו להכין בלילה שלפני, כך שתוכלו לחסוך זמן ולקום לארוחה מוכנה. כדי להכין את שיבולת השועל יש להשרות אותה בחלב לבחירתכם במהלך הלילה. בבוקר תגלו דייסה קרמית, אליה ניתן להוסיף שלל תוספות כמו פירות טריים, אגוזים, מייפל או דבש, זרעי צ'יה ועוד. מתכונים לארוחת בוקר ממש לא חייבים לקחת זמן רב כפי שאתם רואים, ניתן בקלות ליהנות גם ממתכונים שמתאימים למי שאין לו הרבה זמן להתארגן בבקרים.

יוגורט חלבון ותוספות טעימות

בבוקר, כדי להתניע את הגוף היטב, חשוב להעניק לו מגוון של חומרים תזונתיים בריאים, כמו חלבונים, פחמימות ושומנים. אמנם זה נשמע שלשם כך צריך ליצור ארוחה מפוארת, אך למעשה ניתן להעניק לגוף את כל מה שדרוש לו בארוחה פשוטה כמו יוגורט עם שלל תוספות טעימות. מומלץ לבחור ביוגורט עם רמת חלבון גבוהה, כדי לספק לשרירים כוח, במיוחד אם אתם נוהגים להתאמן. ליוגורט אפשר להוסיף גרנולה ללא סוכר ופירות טריים. שתי התוספות הללו יספקו לגוף פחמימות טובות, שומנים בריאים וגם סיבים תזונתיים.

טוסט אבוקדו

האבוקדו הוא מאכל אהוד בקרב רבים והוא יכול לשמש כבסיס מפנק במיוחד לארוחת בוקר בריאה. אם יש לכם אבוקדו בשל, זהו סימן להכין מנה שראויה לבני מלוכה. את פרוסות האבוקדו הניחו על לחם מחמצת מלא, שיספק פחמימות בריאות. אגב, האבוקדו עצמו הוא מקור מצוין לשומנים המועילים לגוף גם כן. על האבוקדו מומלץ לבזוק מעט מלח ונגיעה של פתיתי פלפל צ'ילי, להפתעה של חריפות עדינה בכל ביס. מעל, אפשר להוסיף גם ביצים, עגבניות או עלים ירוקים, כדי להשלים את החוויה, והנה יש לכם מנה נהדרת שתאיר לכם את היום.

קערת סמודי

עוד מנה טרנדית שלגמרי מצדיקה את הפופולריות שלה היא קערת הסמודי. אחד היתרונות שלה הוא שניתן לשלב בה המון סוגים של תוספות, כדי ליצור את שילוב הטעמים שהכי מתאים לכם. להכנת המנה מערבלים בבלנדר שילוב של פירות, עלים ירוקים, מקור לחלבון ובסיס נוזלי כמו מי קוקוס או תחליפי חלב למיניהם. מעל לתערובת אפשר להוסיף אגוזים, צ'יה, גוג'י ברי ועוד, למסיבה ססגונית ביותר.

השאר תגובה