בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

היתרונות של אימון עם משקולות

זמן קריאה: 2 דקות
מתאמנים מושבעים יודעים שלא משנה באיזה ענף ספורט הם מתמקדים, האימון אף פעם לא יהיה שלם בלי סשן איכותי של אימון משקולות. אפשר להתחיל עם אימון משקולות ולעבור לאימון הכושר האינטנסיבי על מסלול הריצה, בבריכת השחייה או על האופניים, ואפשר גם להתחיל את האימון האינטנסיבי ולקנח אותו עם סשן משקולות.
תוֹכֶן הָעִניָנִים

אין זה משנה באיזו דרך תבחרו, אימון משקולות משלים כל אימון כושר איכותי בין שמדובר באימון סיבולת לב־ריאה ובין שמדובר באימון לחיזוק השרירים. יש יתרונות רבים לאימוני משקולות, ואם אתם מתאמנים עם משקולות את ודאי כבר יודעים את זה. אז כדי לרענן לכם את הידע וכדי לעזור לאלה שרוצים להתחיל אך לא יודעים ממה להתחיל, הינה כל מה שצריך לדעת על אימון עם משקולות ועל היתרונות שלהם. 

למה כדאי להתאמן עם משקולות?

יש כמה סיבות טובות לאימוני משקולות והרבה מאוד יתרונות. הינה כמה מהם:

  1. אימון עם סט משקולות יכול לחזק את הגוף ובניית מסת שרירים. אימון משקולות יכול לעזור לחזק את שרירי הגוף ולהגדיל את המסה שלהם בעזרת הפעלת לחץ על השרירים כדי שיסתגלו לאינטנסיביות ויגדלו.
  2. מטבוליזם משופר. אימוני משקולות יכולים להגביר את חילוף החומרים בגוף ולהפחית את משקל הגוף ואת כמויות השומן בו
  3. שיפור בריאות העצם. אימוני משקולות יכולים להגביר את צפיפות העצם, לעזור במניעת אוסטאופורוזיס ולשמור על בריאות העצם.
  4. שיפור בריאות המפרקים. אימון משקולות יכול לעזור לחיזוק השרירים סביב המפרקים, מה שיכול לעזור לשפר את יציבות המפרק ולהפחית את הסיכון לפציעה.
  5. ביצועים אתלטיים משופרים. אימוני משקולות יכולים לשפר את הביצועים האתלטיים הכלליים של הגוף באמצעות הגברת הכוח של הגוף והעצימות של האימון.
  6. אימון משקולות יכול לשפר את הכושר, לחזק את השרירים ולבנות מסת שריר איכותית.

מי יכול להתאמן עם משקולות?

כל אחד יכול להתאמן עם משקולות אבל חשוב להתחיל עם משקולות מתאימות ולהתקדם בהדרגה כדי למנוע פציעה. באיזה גיל אפשר להתחיל? ובכן, הגיל המתאים לאימוני משקולות בסיסיים עשוי להשתנות ממתאמן אחד לשני ולהיות תלוי בחוזקו של המתאמן ובתהליך ההתפתחות הגופנית שלו. באופן כללי מומלץ להמתין עד גיל ההתבגרות (בסביבות גיל 14–16) לפני שמתחילים להתאמן עם משקולות.

האם אפשר לשלב אימוני משקולות עם אימונים אחרים?

אפשר לשלב אימוני משקולות עם אימונים אחרים כמו פעילות גופנית קרדיווסקולרית כדי לספק שגרת כושר איכותית ומיטיבה. המשקל ההתחלתי באימון משקולות צריך להיות קל מספיק כדי שהמתאמן ילמד את הטכניקה הנכונה ויעלה. בחלוף הזמן המתאמן יוכל להעלות בהדרגה את המשקל של המשקולות. אפשר להתאמן עם משקולות לבד בבית, אך מומלץ לקבל הדרכה מתאימה ממדריך מוסמך כדי להבטיח טכניקה נכונה ולהימנע מפציעות. ואכן, יש סיכון לפציעה באימון משקולות  אם לא מקפידים על המשקל הנכון ועל הטכניקה נכונה. עם זאת, היתרונות של אימון משקולות יכולים לעלות על הסיכונים אם האימון נעשה בצורה בטוחה ומתאימה.

להתאמן עם משקולות ולחזק את הגוף

בסופו של דבר אימוני משקולות יכולים להיות תוספת כדאית לשגרת הכושר כל עוד הם נעשים בצורה בטוחה ומתאימה.

סוגי אימונים נוספים שיכולים להתאים לך:

  1. אימון מדרגות – כך תשרפו קלוריות וגם תחטבו את הגוף במהירות
  2. תרגילים לחיטוב הידיים
  3. תרגילים לחיטוב הרגליים

השאר תגובה