בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

איך בוחרים אבקת חלבון?

זמן קריאה: 2 דקות
תוֹכֶן הָעִניָנִים

רוצים להזין את הגוף במהירות? נסו להזין אותו בחלבונים. אבקות חלבון הן אמצעי מצוין להזנת הגוף, לחיזוק השרירים, לבניית מסת שרירים ועצמות, להפחתה במשקל ולבריאות מיטבית. אנשים שצורכים מוצרי חלבון שונים – ובכלל זה אבקות חלבון – בתזונה היומי שלהם, מדווחים על תוצאות מדהימות בתוך זמן קצר, על התחזקותו המהירה של הגוף ועל תחושה כללית נפלאה. אנחנו יודעים שאבקת חלבון היא תוספת נהדרת וחיונית לתפריט היומי, אך הסתכלתם סביבכם לאחרונה? השווקים מלאים במוצרי אבקת חלבון, והאפשרויות הן אין־סופיות. אז איך נדע במה לבחור? בואו נבדוק איך בוחרים אבקת חלבון ובמה כדאי להשתמש.

חלבונים מלאים בתזונה היומית

לפני שתרוצו לחפש אבקות חלבון מסוגים שונים, כדאי שתדעו שהתזונה היומית שלכם יכולה להיות עתירת חלבונים גם בלי שתוסיפו לה אבקת חלבון. אם תקפידו לשלב בכל ארוחה מאכלים המכילים חלבונים כמו חזה עוף, בצים, שעועית, עדשים, טונה, סלמון, חומוס, שיבולת שועל, יוגורט ועוד, תוכלו להיות רגועים ולדעת שהגוף שלכם מקבל את כל החלבונים הנחוצים לו. מאכלים המכילים חלבונים מלאים, נותנים לגוף תמיכה תזונתית רחבה יותר מאשר שייקים שונים מאבקות חלבון. ולכן ההמלצה הטובה ביותר שלנו היא לצרוך חלבונים בשתי הדרכים – גם בדרך הטבעית וגם בעזרת תוספי החלבון המצוינים שנמכרים כאבקות חלבון. 

איזו אבקת חלבון מתאימה לצורכי הגוף שלנו?

אבקות חלבון מיוצרות ממקורות חלבון שונים, וישנם מקורות רבים לחלבון. כדאי לבחור את אבקת החלבון לפי המקור החלבוני שממנו מפיקים אותה, וכל מקור חלבוני עשוי לענות על צורכי גוף שונים. 

  • חלבון מי גבינה, למשל, הוא אחד החלבונים הנפוצים ביותר, ואבקת חלבון שמיוצרת ממי גבינה, מבוקשת מאוד בקרב ספורטאים שרוצים לחזק את גופם ואת יכולותיהם. היא מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות לגוף ומתעכלת בקלות. היא מוסיפה אנרגייה לגוף ועוזרת להפחית לחצים לאחר אימון אינטנסיבי. 
  • אבקה מחלבון ביצה היא אפשרות טובה נוספת. אפשר לצרוך אותה לאורך כל היום ולחזק את הגוף.
  • חלבוני חלב משפרים את תפקוד מערכת החיסון ומחזקים את השרירים.
  • אבקה מחלבון מאורז חום מצוינת לטבעונים שביננו. היא מופקת ממקור צמחי, וכמו חלבונים אחרים המופקים ממקור צמחי גם אבקת חלבון מאורז חום מחזקת את הגוף ובונה מסת שריר.
  • אבקה מחלבון סויה היא אפשרות נוספת לצמחונים. היא מופקת ממקור צמחי, עוזרת להפחית כולסטרול, מחזקת את העצמות ובונה מסת עצם. היא יכולה למנוע בריחת סידן ולהקל על תסמיני מחלת דלדול עצם.
  • אבקה מחלבון אפונה מופקת גם היא ממקור צמחי. היא עשירה בחלבונים מלאים, מתעכלת במהירות ואפשר להוסיף אותה לשייקים, למרקים, לסלטים ולתבשילים אחרים. 

אבקת חלבון לבריאות מושלמת

אבקות חלבונים מופקות ממקורות שונים – גם מן החי וגם מן הצומח. אם אתם צמחונים או טבעונים, מוטב שתבחרו אבקת חלבון שמופקת ממקורות צמחיים כמו אורז, סויה או אפונה. אם אתם אוכלים בשר, עופות ודגים, נסו אבקות חלבון מחלבוני חלב, גבינה או ביצה. אם אתם ספורטאים, אל תוותרו על שייק חלבונים עסיסי לפני האימון וגם אחריו. כל אבקת חלבון תתאים לכם גם בטעם וגם בבריאות, אז רק תבחרו.

השאר תגובה