בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

קופצים על הגלים: רעיונות לפעילות גופנית בחוף הים

זמן קריאה: 2 דקות
כאשר אתם מבלים בחוף הים, יש לכם הזדמנות מושלמת לבצע פעילות גופנית ייחודית. אפשר לגלוש על הגלים, לשחק משחקי כדור על החוף, לרוץ ועוד...
תוֹכֶן הָעִניָנִים

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בסקירה ולקבל מידע על רעיונות נהדרים לפעילות גופנית, שתתרום משמעותית לבריאות גופכם.

מוכנים? אנחנו מתחילים!

פעילות גופנית בים

להלן כמה רעיונות שתוכלו ליישם בפעם הבאה שאתם נמצאים בחוף הים:

גלישה על הגלים – מתאימה לא רק למבוגרים אלא גם לילדים שאוהבים את המים. מדובר על אחת הפעילויות המהנות ביותר שיש לה גם כמה יתרונות בולטים כמו, שמירה על יציבות ושליטה בתנועות הגוף. אגב, כאשר הגלישה נעשית בשכיבה על הבטן, היא גם תורמת לחיזוק של שרירי הגב וכמובן של חגורת הכתפיים. אפשר לרכוש גלשנים וציוד גלישה מאחת הרשתות המובילות בארץ בתחום: בורדרליין רשת אופנה גלישה וסקייט.

שחייה – מדובר על פעילות אירובית קלה. היא עשויה לשפר משמעותית את כוח השרירים לא רק של המבוגרים אלא גם של הילדים. שחייה להבדיל מפעילויות ספורט אחרות, מפעילה המון קבוצות שרירים בגוף כמו, הגב, שרירי הבטן והרגליים. כמו כן, היא מסייעת לתחזוקה תקינה ובריאה של מערכות הדם, הלב והריאה.

משחקי כדור על החוף – הם תורמים לחיזוק חגורת הכתפיים, לתיאום בין הידיים והרגליים וכמובן הם מעודדים תנועה של כל הגוף. בין משחקי הכדור הפופולאריים, יש כדור עף, פריזבי ומטקות. אגב, משחק מטקות נראה לכאורה פשוט, אבל שימו לב לקצב המשחק שהינו מהיר והיסטרי.
במהלך המשחק, יש המון קבוצות שרירים שעובדות כמו שרירי הזרועות, הכתפיים, הרגליים, הבטן ועוד. 

ריצה בחול – קשה לרוץ על החול ומדוע? כי מדובר על משטח לא יציב וגם רך. הדבר הופך ליתרון משמעותי כאשר מדובר על פעילות גופנית, שכן ריצה על החול יכולה להיות מאוד בריאה לשרירים וגם למפרקים. 

אימון כושר אישי בים – בדרך כלל, אנחנו רגילים לשמוע על אימוני כושר המתקיימים במכון או בפארק, כיום יש גם אימוני כושר המתקיימים בים. האימונים כוללים ריצה בחול, תרגילים כנגד משקל הגוף, קטלבלס, שחייה, חתירה בסאפ, כדורעף ועוד. מדריך הכושר שלכם כבר ינחה אתכם לגבי התרגילים המתאימים עבורכם וזאת על פי הרמה שלכם.

כמה מילים לסיכום…

אין ספק שפעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות גופינו (בין היתרונות ניתן למצוא שהיא מפחיתה מתחים, מונעת מחלות, טובה ללב, משפרת את הריכוז ועוד). נסו לעשות אותה לפחות פעמיים עד שלוש בשבוע. אם לא יוצא לכם להגיע לחוף הים, תוכלו לבצע את הפעילות הגופנית גם בפארק, במכון הכושר ואפילו תוכלו להתאמן בבית או להתאמן עם מאמן כושר אישי. כמו כן, כאשר אתם עושים פעילות גופנית, הרבו בשתיית מים, אל תגזימו ועשו אותה במינון סביר המתאים לכם (פעילות יתר עלולה להזיק ללב). 

אולי יעניין אותך לקרוא:

השאר תגובה