בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

איך להגיע לתוצאות טובות בספורט

זמן קריאה: 2 דקות
תוֹכֶן הָעִניָנִים

הרבה אנשים מתאמנים באופן קבוע אך הם משום מה לא ממש רואים תוצאות טובות. אם זה נזקים לשריר ואם זה משקל שמסרב לרדת. לעיתים הבעיה נעוצה בתזונה של המתאמן. היום כבר יודעים כי התזונה המותאמת והנכונה למתאמן חשובה לא פחות מאימון טוב.

אנחנו כאן על מנת ללמד אתכם על התאמת התזונה לספורטאים וגם נבדוק במה שונה התזונה הזו מהתזונה הרגילה. כמו כן נלמד מה מומלץ לאכול ולשתות במהלך תוכנית האימונים.

מה ההבדל בין תזונה רגילה לבין תזונה לספורטאים?

אצל אדם פעיל העוסק בפעילות גופנית, התהליכים השונים של ההרס והבנייה המתחוללים ברקמות הגוף, מתרחשים בקצב שונה וגבוה הרבה יותר ביחס לאדם שהוא לא ממש פעיל מבחינה פיזית. זאת בגלל שבעת אימון של הגוף, מתפרק מעט רקמה של השריר. על מנת שזה לא יקרה, חשוב לאכול חלבונים ופחמימות לאחר האימון וזאת על מנת שהשריר ייבנה ולא יתפרק.

מעבר לכך, אדם שעוסק בפעילות ספורטיבית, מפרק קלוריות רבות עד רמה של פי שניים, ביחס לאדם שלא עוסק בפעילות גופנית. מסיבה זו חשוב כל כך לדאוג לתזונה נכונה לאחר האימון על מנת שהגוף יתאושש לאחר הפעילות הספורטיבית. גם המנוחה לאחר הפעילות אמורה להיות מתוכננת בהתאם על מנת שהפעילות הגופנית אכן תהיה יעילה.

מה כוללת התזונה לספורטאים?

חשוב שכל ספורטאי יתייעץ עם איש מקצוע מתחום התזונה או אפילו ישאב מידע מחומרים לספורטאים או בלוג ספורט כזה או אחר, בכדי ללמוד להרכיב את התזונה הכי נכונה והכי מדויקת.

התזונה בגדול של הספורטאים, אמורה לכלול כמות גבוהה של נוזלים, כמות גבוהה של פחמימות מורכבות, חלבונים בכמות מספקת, מעט שומן וגם מינרלים וויטמינים בכמות נכונה. כל מתאמן אמור להתאים את התזונה בהתאם לסוג האימון שהוא בחר, לשעת הפעילות בה הוא מתאמן כמו גם בהתחשב בכל הנתונים  האישיים הייחודיים לכל מתאמן באופן אישי.

התזונה של האנשים העוסקים בספורט אמורה להתחשב הן בתזמון הנכון של הארוחות והן בהרכב הנכון של הארוחות. היות ואלו משפיעים על הניצול של מקורות האנרגיה כמו השומנים, הפחמימות והחלבונים, על הפרשת ההורמונים, על הערנות, על יכולת הריכוז במהלך האימון כאשר כל אלו פועלים מתוך מטרה לתמוך בגופו של המתאמן על מנת להקטין את הנזקים הנובעים בעקבות העומס הפיזיולגי של האימון.

תזונה מותאמת אישית

יש כללים מוגדרים פחות או יותר לתזונה עבור הספורטאים. אך אי אפשר להקיש מאדם לאדם. כל מתאמן חייב לקבל הוראות מתאימות ותזונה המותאמת אישית לאופן האימון שלו, לסוג האימון, לתדירות האימון וכן הלאה.

על כן, אם אתם עוסקים בספורט מסוג כלשהו, חשוב שתתייעצו עם דיאטנית קלינית המתמחה בייחוד בתחום התזונה לספורטאים, זאת על מנת שהאימון אכן ישיג את מטרתו ולא יגרום נזק.

השאר תגובה