בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

איך אימוני שחייה מסייעים לגלישה?

זמן קריאה: 2 דקות
כולנו חולמים להיות גולשים מעולים ומקצועיים ואחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא להתאמן הרבה, גם בבריכת שחייה. המשיכו לקרוא איך אימוני שחייה מסייעים לגלישה ↓
תוֹכֶן הָעִניָנִים

במידה ואתם מעוניינים להיכנס לכושר ולשפר את יכולות הגלישה שלכם, תוכלו לעשות זאת על ידי אימוני שחייה אשר מסייעים רבות לחיזוק הכושר והטכניקה, כמו גם לשיפור של סיבולת לב ריאה.

איך שחייה משפרת את יכולות הגלישה?

לשחייה יש יתרונות רבים ואפשר לומר כי מדובר באחת מפעילויות הכושר הטובות ביותר לגוף. אך כיצד היא עוזרת לגולשים? ומה חשוב לדעת על אימוני שחייה בבריכה? הנה מידע חשוב וחיוני שיסייע לכם.

שיפור הגמישות של הגולש

כאשר שוחים בים או בבריכה, אנו מפתחים עם הזמן גמישות וגם יציבות טובה, מה שישפיע על יכולות הגלישה שלנו בהמשך. פרט לגמישות והיציבות, שחייה גם תורמת רבות לשיפור לשיווי המשקל וכאשר עומדים על הגלשן ומנסים לתפוס גלים, מדובר בדבר חשוב למדי.

עבודה על סגנון חתירה

כל גולש יוכל לספר לכם כי חלק נכבד מהזמן במים עובר בהמתנה לגלים טובים והחלק הנוסף בחתירה אינטנסיבית ומהירה. אנו חותרים גם כאשר אנו בתוך המים (ללא הגלשן) וגם כאשר אנו שוכבים עם הבטן על הגלשן ולכן מדובר בפעולה חשובה ומהותית, בעיקר כאשר מדובר על גולשים בתחילת דרכם.

בשביל להתאמן על נושא החתירה כדאי לבצע מספר אימונים דווקא בסביבה רגועה יותר כמו בריכת שחייה ולהיעזר באביזרים שונים כמו סנפירים, כובע ים לשחייה ומשקפי צלילה.

תרגול נשימות במהלך השחייה

אימוני שחייה בבריכה הם הזדמנות מצוינת לתרגול הנשימות שלכם. נסו להחזיק אוויר בריאות ולעצור את הנשימה למספר שניות ותרגלו זאת לאורך מספר אימונים שונים. 

תרגלו את המתיחות והחימום

כמו בכל פעילות ספורטיבית, הנושא של חימום לפני תחילת הפעילות הוא קריטי ויכול לסייע לשיפור טווחי התנועה שלכם ולבסוף גם מסייע רבות בשיפור הביצועים. אם אתם מתאמנים בבריכה, הקפידו על חימום של כ-15 דקות לפחות ובו תמתחו את כל השרירים שעתידים לעבוד בזמן השחייה. 

בסוף האימון, כדאי לשחרר את הגוף ולאחר מכן נמליץ גם על מקלחת להרפייה ושחרור של השרירים. זכרו, חימום הוא קריטי ויכול למנוע פציעות ולכן אם אתם רוצים להגיע בסופו של דבר אל הים ולהתחיל בגלישה, כדאי להישמר גם באימונים בבריכה ובטח לפני שנכנסים לגלוש בים עצמו.

לסיכום, בשביל לשפר את כושר הגלישה שלכם, תוכלו לבצע אימוני שחייה בבריכה וגם בים, כאשר האימונים הללו יכולים לתרום רבות להגדלת טווחי התנועה שלכם, כמו גם שיפור של הגמישות. מומלץ לתרגל נשימות תוך כדי אימוני השחייה ולתת דגש על סגנון החתירה אשר בה לידי ביטוי רבות כאשר גולשים.

מומלץ לבצע תהליך הדרגתי ולא להעמיס על הגוף ולעיתים גם להיעזר בגורם מקצועי כמו מאמן שחייה או גלישה אשר יבנה לכם תוכנית אימונים מסודרת.

השאר תגובה