בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

איך להתגונן מפני וירוסים ולשמור על הבריאות בעונת החורף?

זמן קריאה: 2 דקות
תוֹכֶן הָעִניָנִים

בעונת החורף אנו נוטים להיות חולים יותר ובאופן מסורתי חשופים למגוון של וירוסים בחללים שאינם מאווררים. אז מעבר לשהייה באזורים אשר בהם תחלופת האוויר הינה גבוהה, מה עוד ניתן לעשות בכדי להימנע ממחלה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתגונן מפני וירוסים ולשמור על הבריאות בעונה הקרה.

הקפידו על תזונה עשירה בוויטמין C 

בחורף, חשוב מאוד להקפיד על תזונה שתתרום לבריאות שלנו ותחזק את מערכת החיסון. כלומר מעבר לצריכה הנכונה של מגוון פירות, ירקות וסיבים תזונתיים – בחורף כדאי להוסיף ויטמין C ואנטי אוקסידנטים לתפריט. ניתן להוסיף לימון לכל סלט, להעדיף פלפל אדום אשר נחשב לעשיר בוויטמין זה וגם ליהנות מתותים שלהם יש יתרונות אנטי חימצוניות ידועות.

לא מצליחים לאכול נכון? השתמשו בתוספי תזונה

כאמור, אין תחליף לתזונה נכונה אשר תחזק את המערכת החיסון ותאפשר לגוף להתמודד עם אתגרי העונה אולם בהחלט כדאי להיעזר בתוספים במידה ואינכם אוכלים נכון. ניתן לצרוך מולטי ויטמינים או לעשות בדיקות דם אשר יבדקו אם חסר לכם ויטמין ספציפי. מעבר לכך ניתן להשתמש גם ב- Enovid. מדובר במוצר אשר משמש כתרסיס לאף ומספק עוד מעטפת של הגנה בזכות העובדה שהוא יכול לחסל מגוון של וירוסים כאשר הם נכנסים לדרכי הנשימה.

אל תשכחו לעשות כושר גופני

חשוב לזכור שגם כשמתחיל להיות קר, חשוב לחזק את מערכת החיסון על ידי התעמלות קבועה ואורח חיים ספורטיבי. לכן, השתדלו להקפיד על פעילויות הקשורות לסיבולת לב הריאה כדוגמת שחייה, טניס, ריצה או אפילו הליכה – בכדי לתמוך במערכת החיסון. כדאי להעדיף פעילות שאתם אוהבים או כזו שנעשית עם חברים, משום שכך תוכלו להמשיך אותה לאורך זמן (כן, גם כאשר בחוץ יש קצת טפטופים).

» מאמרים נוספים בנושא כושר גופני

השתדלו לישון מספיק   

שנת לילה טובה היא המפתח לשמירה על אורח חיים בריא ועל התפקוד של מרבית המערכות בגופנו. לכן, בכדי שמערכת החיסון שלכם תהיה בשיאה כאשר אתם זקוקים לה במיוחד, העניקו לגופכם לפחות שמונה שעות שינה בכל לילה. הימנעו גם משתיה מרובה של אלכוהול לפני שאתם הולכים לישון מכיוון שכך אתם אולי תירדמו מהר אך איכות השינה שלכם תיפגע באופן רציני.

המשיכו עם שיגרת חיטוי הידיים 

אם הקורונה לימדה אותנו משהו, הוא כי חיידקים רבים עוברים בכל לחיצת ידיים וכי השעות שלנו במחיצת אנשים אחרים עלולה לגרום לכך שנידבק במגוון של מחלות. לכן, נסו לשהות בחללים פתוחים והקפידו לשטוף את הידיים לאחר כל מפגש עם אנשים. מיותר לציין שחשוב לשטוף היטב את הידיים לפני כל מגע עם מזון או לאחר שהייה ארוכה באזורים משותפים – קרי מחוץ לבית.

שורה תחתונה: ניתן לעשות רבות בכדי לצמצם הידבקות בווירוסים ולחזק את המערכת החיסונית

השאר תגובה