בלוג ספורט ואורח חיים בריא מאת נעמי בדוש

מהם האביזרים האורטופדים שעוזרים לשמור על אורח חיים בריא?

זמן קריאה: 2 דקות
תוֹכֶן הָעִניָנִים

שמירה על אורח חיים נכון – תזונה בהתאם לקשת המזון החדשה ובפרט העדפת קטניות, פירות וירקות על פני בשר, ופעילות גופנית קבועה בהתאם ליכולות הפיזיות – משפרת במידה ניכרת את איכות החיים. בפרט אנחנו מרוויחים בדרך זו בריאות מיטבית לטווח ארוך. בחלק מהמקרים כדאי להיעזר באביזרים מעולם האורטופדיה – אביזרים אורטופדיים מאפשרים לנו לבצע את הפעילות הגופנית בבטחה וכמו כן להתמודד טוב יותר עם פציעות ספורט מסוגים שונים כך שנוכל להתאושש במהירות ולחזור לשגרה האהובה. בעמוד זה תוכלו למצוא פרטים אודות האבזרים המומלצים ביותר למטרות שונות.

מדרסים אורטופדים

מדרסים שייכים לקטגוריה של מוצרים אורטופדיים שהמטרה שלהם היא להקדים תרופה למכה. מדרס בהתאמה אישית מזוהה אולי עם תיקון פלטפוס, אבל הוא תוספת חיונית לספורטאים – גם אלה המקצוענים וגם אלה החובבנים. מדרס מותאם לסוג הפעילות הגופנית שאנחנו מבצעים למבנה כף הרגל מבטיח פיזור עומסים מאוזן ומדויק. כשאין עומס יתר בנקודה מסוימת בכף הרגל, הסיכון לפציעות פוחת משמעותית. בהתאם מדרסים לכדורסלנים מספקים הגנה בזמן ניתור תוך כדי נחיתה, מדרסים לכדורגלנים מוודאים ששינויי כיוון המהירים לא יזיקו לרגל ובאופן דומה ישנם מאפיינים ספציפיים גם מדרסים לרוכבי אופניים, למי שרץ כדי לשמור על הגוף, לטניסאים ועוד.

תומכי ברך

הברכיים הן אחד האיברים המועדים ביותר לפורענות עקב פעילות גופנית. הסיבה לכך פשוטה: על המפרק הרגיש מוטל עומס רב, ולכן הוא גם נוטה להיפגע. מגני ברך עשויים למנוע פגיעות ולמי שכבר סובל מכאבים בברך זהו פתרון פונקציונלי תומך במפרק ומאפשר את הפעילות הגופנית הרצויה.

בנוסף ישנם תומכי ברכיים שיקומיים שנועדו לתמוך בתהליכי החלמה אחרי פציעה או ניתוח.

חגורות גב

כאבי גב, ובפרט באזור הגב התחתון, הם תופעה נפוצה מאוד. בחלק מהמקרים אנחנו מנסים להתעלם מהם, אבל יש גם מצבים שבהם רמת הכאב מגבילה את חופש התנועה שלנו. חגורת גב היא פתרון פשוט ופרקטי להפליא, ועוד כדאי לדעת שאביזר אורטופדי זה מסייע לנו במספר דרכים: ראשית החגורה מיישרת את הגב ובכך מונעת מנח לא תקין שפוגע ברצועות, שרירים ומרכיבים נוספים. דרך שנייה היא תמיכה בעמוד השדרה ובחוליות שלו בנוסף מוצר אורטופדי זה מונע ביצוע תנועות לא נכונות שעלולות להחמיר את הכאב.

איך לבחור את האביזר האורטופדי האידיאלי?

עוד המלצה חשובה היא לרכוש את האביזרים האורטופדיים הנ"ל, וגם אחרים כמובן, אך ורק במקום מקצועי ואמין. מכון אורטופדי מומלץ הוא מכון שעובד בו צוות מיומן ועתיר ניסיון שיודע להתאים לכל אחד ואחת באופן אישי את הפתרונות המיטביים על בסיס המאפיינים הספציפיים שלהם והצרכים באותה נקודת זמן. בנוסף מכון אורטופדי איכותי מציע קשת רחבה של מוצרים, כך שאפשר להשתמש בפתרון האופטימלי באמת בכל מצב.

כותב המאמר: רפאל קייקוב בעליה של רשת מכון אורטופדי עקב אכילס: https://www.achilles.co.il

השאר תגובה